Sunday, April 10, 2011

TRAGEDI APRIL - become a memory

Alhamdulillah dapat juga menulis hari ini.
Ahad 3/4/2011 aktiviti bersama kami seperti sesetengah orang lain juga , menghabiskan weekend di rumah dengan melakukan pelbagai kerja-kerja yang tidak dapat diselesaikan semasa hari bekerja. Petang Ahad, setelah kami siap mengemas rumah, makan dan solat, kami membuat keputusan untuk keluar mencari almari kerana rumah kami diserang oleh cik anai-anai. Bukan umah kami saje yang kena, rumah jiran-jiran pun memang kena, so berjangkit-jangkit laa. Akhirnya setelah sekian lama mr. suami kata x perlu beli almari, akan tetapi oleh kerana cik anai-anai telah menyerang , kami terpaksalah mencari boxes or pape jerk yang materialnya berdasarkan plastik or besi hehe.. untuk bilik belakang. Then oleh kerana banyak lagi barang-barang dan buku yang perlu dikemaskan dengan proper sekali (haha rojak.. jgn mare abangku sayang, al-maklumlah suamiku adalah pakar bahasaku di rumah hehehehe) kami pun terpaksalah membeli almari. Maka ahad tu kami menjadikan aktiviti mengemas almari merupakan aktiviti bersama kami. Mr. suami and I pun memasangnya hinggalah siap. Ini antara bukti-bukti kejadian hehehe:

so Alhamdulillah pada hari tersebut juga semuanya telah siap dikemas.
huhu tapi yang sedih pada keesokkan harinya 4/4/2011 inilah takdir Allah. Ahad sama-sama dalam suka, riang namun Isnin 4/4/2011 jam 5. 49 dikejutkan dengan berita kemalangan. Suamiku kemalangan, Alhamdulillah hanya kecederaan sedikit dan tidak melibatkan patah atau sebagainya. Thank You Allah. Sempatlah mengambil sedikit gambar kecederaan. 
                                                                          Tangan kiri
                                                                Tangan kanan
[Segala kejadian yang Allah cipta ini semua ada kegunaannya dan penting buat kita, bila sedikit sahaja nikmat yang Allah tarik, terasa impak yang besar dalam diri kita. Maka marilah sama-sama buat diri kita agar senantiasa mensyukuri nikmat Allah, hatta buang air kecil dan najis juga kita perlu mengucapkan syukur dalam hati kita... lihatlah kepada mereka yang sakit buang pinggang ' kidney failure' tidak boleh mengeluarkan urine atau sedikit sahaja urine dikeluarkan kerana buah pinggang gagal berfungsi.]

Makna kata 'malang tidak berbau'. Ahad sihat sempurna, namun Isnin redha dengan ujian yang Allah beri. Dan sebagai seorang isteri kita perlu sentiasa bersama suka mahupun duka. Selama ini mr. suami banyak membantu dalam urusan rumahtangga, laundry department kan abang(penswastaan sedikit department itu bukan keseluruhan that department) hehehe... Thanks a lot my lovely Mr. suami. Namun Allah beri suamiku rehat seketika.. rehatlah abang, isterimu sentiasa ada untuk pengkerajaan semula department laundry hehehehe.

No comments:

Post a Comment