Sunday, December 5, 2010

Selamat berjuang Sahabat

Assalamualaikum buat semua pembaca, sahabat-sahabat seperjuangan. Semoga setiap usaha kita yang sedikit ini diredhai Allah. Ya Allah aku tak layak ke SyurgaMu namun aku tak sanggup ke NerakaMu Ya Allah, terimalah taubatku dan ampunilah dosa-dosaku. 
Ya Allah kami dianiaya, kami dizalimi ya Allah, kenapa mereka menzalimi kami Ya Allah, sedangkan kami ingin menuntut hak kami, kami berada di negara Malaysia yang demokrasi , akan tetapi manakah demokrasi itu? Adakah pemimpin negara tidak mengerti apa erti demokrasi??? 
Ingatlah sesungguhnya mereka yang menzalimi dan menganiyai orang lain, InsyaAllah, Allah itu Maha Berkuasa, Allah itu Maha Adil. Kita manusia bukan hanya sekadar di dunia sahaja. Panjang lagi arah tujuan hidup kita, kita akan ke negeri akhirat yang kekal buat selama-lamanya. Tapi adakah mereka lupa, alpa atau buat-buat lupa? Manusia ini hanya mendengar arahan tanpa belas kasihan menzalimi orang lain, memberikan bomb (gas pemedih mata) yang berasid, water canon dan spray asid. Siapakah mereka ini?? Mereka mendengar arahan membuta tuli. Owh lupa, mereka kan makan gaji, jadi terpaksa turuti semuanya...
Wahai sahabt-sahabatku, perjuangan ini belum selesai, panjang lagi langkah kita untuk meneruskan perjuangan ini. Perjuang menuntut hak rakyat, perjuangan menegakkan kebenaran, perjuangan menegakkan keadilan. 
Sahabat, 
selamat berjuang sahabatku, 
semoga Allah berkatimu, 
kenangan indah bersama kalian, 
akan terpahat di memori perjuanganku.

Takbir!!! Allahu Akbar!!

No comments:

Post a Comment