Tuesday, December 14, 2010

Riadah mengeratkan ukhuwwah

Assalamualaikum buat para pembaca.

Seronoknya beriadah di waktu petang bersama anak-anak sedara@anak-anak saudara@ anak menakan... meriahnya bila mereka ada di rumahku. Macam-macam aktiviti perlu dilakukan untuk menarik minat mereka agar tidak berasa bosan. Maklum sahajalah anak-anak zaman sekarang ini sangat suka memenuhi masa lapang mereka dengan bermain PS2 / Play Station atau laptop (games). 
Kadang-kadang diri ini mengomel juga la pada anak-anak, " apela kamu ini, sikit2 bosan, dulu-dulu kat kampung macam-macam boleh main tau, bukannya ada laptop(games atau PS) .. dan intenet tu pun ada baik dan ada buruknya, bahaya kamu ni, jangan suka search sesuka hati, nanti keluar yang tak elok".
Tapi hakikatnya hari semalam bersama mereka dipenuhi dengan menonton filem-filem komedi tapi hari ini pula beriadah bersama mereka dan melakukan beberapa aktiviti indoor and outdoor..

                                                Bergambar dihadapan rumahku "Aktiviti outdoor"

Anak-anak sedara selepas melakukan beberapa aktiviti yang menarik. Cume yang lelaki tu je asyik bosan sokmo maklumlah dia keseorangan sahaja lelaki, yang lain perempuan. Abang Long nyer pulak masuk kem hafazan. Erm apa pun seronoknya bersama mereka, semoga diriku juga dikurniakan anak-anak yang comel seperti mereka, amin Ya Allah.

No comments:

Post a Comment