Wednesday, December 18, 2013

LURUSKAN HATI LILLAHI TA'ALA

Bismillahi walhamdulillah... Allah Allah Allah Ya Allah, Allah, Allah, Allah Ya Allah, Allah, Allah Allah ya Allah, Ya Allah Allah, Ya Allah Allah, Ya Allah Allah, Ya Allah Allah, Ya Rahim Allah, Ya Rahim Allah, Ya Rahim Allah, Ya Rahim Allah, Ya Rahman Allah, Ya Rahman Allah, Ya Rahman Allah, Ya Rahman Allah. 
Wahai Allah, hanya dengan berzikir hati-hati ini kan menjadi tenang.
Selawat dan salam buat junjungan kita Nabi Muhammad saw dan keluarga serta sahabat baginda, segala pujian buatmu rasulullah yang telah banyak berkorban demi tertegaknya Islam. Islam yang dapat ku miliki hari ini. Sungguh besar pengorbananmu wahai Rasulullah saw, tidak terhingga pengorbananmu itu.
Islam adalah cara hidup, Islam bukanlah agama ikutan. Islam perlu dianuti dengan ilmu. WH questions. Why, where, when, what and how. Kenapa kita perlu mencari ilmu dalam islam? Mengapa kita perlu tahu ilmu dalam Islam? Apakah yang kita perlu cari dalam Islam? 
Ini untuk muhasabah diri saya dan juga para pembaca barangkali, sebenarnya setiap yang Allah suruh pasti ada hikmahnya, solatnya, puasa, menutup aurat dan segala perintah Allah yang kita wajib lakukan memang ada hikmahnya. Allahu Khaliq, Allah Maha pencipta, Allah yang menciptakan kita, sedarkah kita? Allah berkuasa pada setiap penciptanNya, sedarkah kita? kita cuma insan kerdil yang mengharapkanNya, kita cuma hamba yang banyak melakukan kesilapan yang mengharapkan pintu taubat sentiasa dibuka oleh Allah. Allah berikan sesuatu ujian dalam hidup kita untuk kita bersyukur kepadaNya. Allah menguji keikhlasan kita melalui ujian yang diberikan kepada kita. Apabila kita kembali mengadu kepadaNya dan kita redha atas setiap yang Allah berikan, pasti saat itu adalah saat terindah dalam hidup kita kerana kita meredhai segala apa yang Allah uji, menandakan Allah masih sayangkan kita dan Allah masih memberi teguran kepada kita. Ya Allah, Allah, Ya Allah, Allah terima kasih atas peringatanmu kepadaku dan hamba-hambamu yang lain.
Ikhlaskan niat kita kerana Allah kerana setiap apa yang berlaku adalah dengan izinNya. 

No comments:

Post a Comment